Urządzenia przywoławcze to coraz popularniejsze akcesoria wykorzystywane do usprawnienia obsługi klienta. Prym wiodą w gastronomii. Dlaczego? Jak ich używać? I jak mogą pomóc Tobie jako właścicielowi restauracji, kawiarni, baru, stołówki lub innego lokalu gastronomicznego? Dowiesz się tego wszystkiego z dzisiejszego artykułu – koniecznie przeczytaj!
Urządzenie przywoławcze dla kelnera (relacja kucharz-kelner)
Pierwszy sposób, w jaki w gastronomii wykorzystywane jest urządzenie przywoławcze, przekłada się na usprawnienie kontaktu między kucharzem a kelnerem. Kucharz dostaje nadajnik, kelnerzy zaś zegarki odbiorcze lub pagery. W ten sposób kucharz po przygotowaniu dań dla konkretnych klientów może wezwać kelnera, który obsługuje dany stolik. Praca kelnera zostaje zoptymalizowana, a klienci dostają ciepłe, świeże posiłki.
Urządzenie przywoławcze dla kelnera (relacja klient-kelner)
W drugim trybie urządzenie przywoławcze także dostaje kelner, jednak nadajnik trafia w ręce klientów (stolika przypisanego do grupy klientów) wraz z kartą dań. Kiedy klienci się namyślą i zdecydują, co zamówią, wzywają kelnera poprzez pager, zamiast czekać, aż ten zwróci wzrok w ich stronę i zauważy skinienie głowy. Następnie w ten sam sposób mogą domówić deser czy napój.
Urządzenie przywoławcze dla klienta (relacja manager sali-klient)
W niektórych lokalach gastronomicznych pagery dostają klienci. Dzieje się tak chociażby w popularnych restauracjach, w których brakuje miejsc siedzących. Osoby czekające w kolejce informują managera sali, jaki stolik ich interesuje – na ile gości – a następnie otrzymują pager. Kiedy zwolni się preferowany stolik, klienci zostaną wezwani za pomocą elektronicznego przywoływacza.
Urządzenie przywoławcze dla klienta (relacja wydawca posiłku-klient)
Przywoływacze są też bardzo popularne i chętnie stosowane w barach szybkiej obsługi, w których nie ma kelnerów podających dania, a jedynie osoby wydające posiłki. Klienci sami muszą podejść do lady, by odebrać tacę z zamówieniem. Zamiast czekać, aż ich numer zostanie wykrzyczany lub wyświetlony na tablicy, mogą zająć się rozmowami i zareagować dopiero wtedy, gdy na pagerze pojawi się komunikat o gotowości posiłku do odebrania.
Znasz już najczęściej spotykane sposoby wykorzystania urządzenia przywoławczego w gastronomii. Jeśli jesteś zainteresowany jednym z nich lub masz alternatywny pomysł na zastosowanie nadajników i pagerów/zegarków kelnerskich, skontaktuj się z firmą BH-Wandex bądź zajrzyj na stronę Przywolywacze.pl
Artykuł powstał we współpracy z firmą Przywolywacze.pl.
Zdj. Shutterstock